Uke 18, torsdag, 2.mai

28 april, 2024 av kristinoilo

Småspeiderne har fri, troppen møtes på brygga til første seilmøte. Onsdag 1.mai er det Husøydag for alle. Husøy sjø tilbyr kanopadling. Se nederst og Facebooksiden for program og evt. endringer pga vær..

Klikk for å lese mer om ukas møter.

SMÅSPEIDERFLOKKEN 3. OG 4. KLASSE

Har ikke møte torsdag 2.mai.

TROPPEN (5.-10 KLASSE) OBS 2 TIMER!!!

5.-10. klasse møter ved brygga til vårens første seilmøte 18.00-20.00.
Ta på varme nok klær til en kveld på vannet. Husk redningsvest.
**********
Vi minner om at rammen om å lære ferdigheter og å klare seg selv i speideren er friluftsliv og turer. Pass på at du har på gode klær og husk at å være med på tur er det sentrale i speiderlivet. Lederne setter av mye tid og forbereder seg for gode opplegg. Gode vennskap oppstår når man klarer gleder, motgang og vansker sammen. Praktiske ferdigheter læres best på tur. Samhold og vennskap vokser med felles opplevelser.
  • Vi ønsker at speiderne legger igjen mobiltelefonene hjemme på møter og turer.
  • Må du ha den med, be om at den blir oppbevart av en leder mens møtet/turen varer.

Vi har en Facebook side der vi legger ut bilder og andre (u)nyttige ting, søk oss opp og be om å bli medlem https://www.facebook.com/groups/113176024258/

Hva skjedde i uke 17?

• Småspeiderne hadde samarbeidsleker og en flott samarbeidsoppgave i Foynskauen.
  • Lørdag deltok de på Vestfold krets småspeidersamling med 2 lag og tok 1. og 3. plassen, gode kunnskaper, godt samhold og godt samarbeid gjorde dagen flott – vi fikk skryt av postmannskapene for flott oppførsel.
  • Troppen rigget båter mens patruljen Panda prøvde rappellering.
  • I helgen klarte vi å stille to patruljer til kretskonkurranse. Dessverre stilte ingen av de som har tatt på seg ansvaret som patruljeførere, så de som var der ble nok for unge for en del av oppgavene som ble gitt.
  • Stor takk til alle ledere og foreldre som bidro til gjennomføring av konkurransene.
HUSØY DAGEN 1. mai 2024
Husøy Vel, Husøy Sanitetsforening, Husøy Sjøspeidere og HFIF
har gleden av å invitere til Husøy Dagen 2024
12.00 Fremmøte på Sandodden.
12.10 Guidet tur I på Husøy
Jan Erik Larsen forteller gode historier
Og røper svarene på dagens Quiz
Leker og aktiviteter for de som står igjen, blant annet kanopadling hvis vinden holder seg borte.
13.00 Vi fyrer grillene, pølser, saft og kaffe
Alt er gratis, men vi tar VIPPS
13.10 Guidet tur II på Husøy
Aktiviteter og spising fortsetter
14.00 Oppgave-arkene leveres inn
Komiteen teller poeng
14.30 Premieutdeling og avrunding
15:00 Vel hjem
Guidet tur på øya starter fra Sandodden kl. 12:10, (ikke fra Allaktivitetshuset som tidligere annonsert).